Dotazníky
Dotazníky k projektu |
Dotazník: Meranie kvality práce s mládežou |
Názov dotazníka: Meranie kvality práce s mládežou
Milé deti,
vyplnením tohto dotazníka máte možnosť ohodnotiť Váš krúžok, jeho vedúceho a organizáciu, ktorá Vám krúžok organizuje.
V prvej časti ohodnoťte jednotlivé výroky podľa toho, ako sú podľa Vás pre krúžok dôležité preto, aby ste boli na ňom spokojní.
V druhej časti ohodnoťte položky podľa toho, ako ich podľa Vás, krúžok spĺňa.
Dotazník nie je písomka, nemá správne a nesprávne odpovede, prosíme Vás o úprimné vyjadrenie Vašich názorov.
Máte k dispozícii čísla od 1 do 5, ktoré majú tento význam:
1 – s výrokom súhlasím
2 – s výrokom čiastočne súhlasím
3 – neviem, s výrokom ani nesúhlasím ani súhlasím
4 – s výrokom čiastočne nesúhlasím
5 – s výrokom nesúhlasím
Začiatok dotazníka
Pohlavie: chlapec dievča Vek:
Organizácia ZŠ, ZUŠ CVČ Občianske združenie
1. ČASŤ: Očakávania z práce na krúžku a z pôsobenia vedúceho krúžku Označte, prosím, na škále od 1 do 5 ako dôležité sú pre Váš krúžok tieto položky: | ||||||
1.1 | Je pre mňa dôležité, aby organizácia pripravila pre realizáciu krúžku zodpovedajúce priestory napr. odbornú učebňu, ihrisko, triedu, telocvičňu....., | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.2 | Je pre mňa dôležité, aby priestory, kde krúžok prebieha boli pekné, čisté, udržiavané. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.3 | Je pre mňa dôležité, aby sa vedúci krúžku prezentoval a vyjadroval slušne. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.4 | Je pre mňa dôležité, aby organizácia a krúžok mal pútavé a aktuálne internetové stránky. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.5 | Je pre mňa dôležité, aby vedúci krúžku dodržoval dané sľuby a plnil ich včas. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.6 | Pokiaľ mám nejaký problém, je pre mňa dôležité, aby vedúci krúžku a vedenie organizácie robili všetko preto, aby môj problém vyriešili. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.7 | Je pre mňa dôležité, aby na krúžku všetko fungovalo bez problémov a nedochádzalo príliš často k zmenám rozvrhu. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.8 | Je pre mňa dôležité, aby sa na krúžku dodržiavali stanovené pravidlá. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.9 | Je pre mňa dôležité, aby mi vedúci krúžku viedol v poriadku záznamy, ktoré sa týkajú mojej osoby ( dochádzky, ospravedlneniek......) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.10 | Je pre mňa dôležité, aby nám vedúci krúžkov dávali jasné požiadavky a termíny ich splnenia. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.11 | Je pre mňa dôležité , aby vedúci krúžku bol vždy ochotný nám pomôcť. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.12 | Je pre mňa dôležité , aby sa nám vedúci krúžku vždy snažil vysvetliť to, čomu nerozumieme. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.13 | Je pre mňa dôležité, aby správanie vedúceho krúžku vzbudzovalo v nás dôveru | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.14 | Je pre mňa dôležité, aby som sa cítil na krúžku bezpečne a nebál sa riešiť svoje problémy. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.15 | Je pre mňa dôležité, aby vedúci krúžku mali k nám priateľský prístup. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.16 | Je pre mňa dôležité, aby vedúci krúžku mal dostatočné vedomosti na vedenie a riadenie krúžku a vedel odpovedať na moje otázky. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.17 | Je pre mňa dôležité, aby sa mi vedúci krúžku venovali individuálne podľa mojich potrieb. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.18 | Je pre mňa dôležité, aby organizácia pracujúca s mládežou sa nám snažila vytvoriť čo najlepšie podmienky pre prácu na krúžku. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1.19 | Je pre mňa dôležité, aby sa vedúci krúžku zaujímal o moje osobné záujmy a problémy. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 . ČASŤ: Hodnotenie činnosti krúžku a vedúceho krúžku Na škále od 1 do 5 prosím ohodnoťte krúžok a vedúceho krúžku z hľadiska týchto položiek: | ||||||
2.1 | Organizácia, ktorej som členom nám poskytuje pre realizáciu krúžku zodpovedajúce priestory. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.2 | Priestory, kde krúžok prebieha sú pekné, čisté, udržiavané. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.3 | Vedúci krúžku sa prezentuje a vyjadruje slušne. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.4 | Internetové stránky organizácie a krúžku sú pútavé a aktuálne. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.5 | Vedúci krúžku dodržuje dané sľuby a plní ich včas. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.6 | Pokiaľ mám nejaký problém vedúci krúžku a vedenie organizácie robia všetko preto, aby môj problém vyriešili. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.7 | Na krúžku všetko funguje bez problémov a nedochádza často k zmenám rozvrhu. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.8 | Na krúžku sa dodržiavajú stanovené pravidlá. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.9 | Môj vedúci krúžku mi vedie v poriadku záznamy, ktoré sa týkajú mojej (dochádzky, ospravedlneniek, ....... ) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.10 | Vedúci krúžku nám dáva jasné požiadavky a termíny pre ich splnenie. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.11 | Vedúci krúžku je vždy ochotný nám pomôcť. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.12 | Vedúci krúžku sa nám snaží vždy vysvetliť to čomu nerozumieme. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.13 | Správanie vedúceho krúžku vzbudzuje u nás dôveru. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.14 | Na krúžku sa cítim bezpečne, nebojím sa riešiť svoje problémy | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.15 | Vedúci krúžku má k nám priateľský prístup. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.16 | Vedúci krúžku má dostatočné vedomosti na to, aby krúžok viedol a vedel odpovedať na otázky. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.17 | Vedúci krúžku sa mi venuje individuálne podľa mojich potrieb. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.18 | Organizácii záleží na tom, aby som mal čo najlepšie podmienky pre prácu na krúžku. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2.19 | Vedúci krúžku sa zaujíma o moje osobné záujmy a problémy. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dôležitosť jednotlivých oblastí krúžkovej činnosti
Rozdeľte prosím podľa Vášho názoru body od 1 do 5 podľa dôležitosti akú prikladáte nasledujúcim piatim oblastiam . Čísla sa nesmú v odpovedi opakovať a môžu sa použiť len raz.
Materiálové vybavenie ( priestory, pomôcky )
Spoľahlivosť ( spoľahlivo vykonať krúžkovú činnosť )
Vnímavosť ( ochota pomôcť deťom a poskytnúť im okamžite radu)
Prísľub ( znalosti, zdvorilosť a dôveryhodnosť pracovníkov)
Empatia ( starostlivosť venovaná individuálnym požiadavkám detí)
Dotazníky k projektu |
Dotazník: Kvalita vzdelávania detí a mládeže |
Vážený pracovník s mládežou,
ak láskavo dovolíte, úctivo by sme Vás chceli požiadať o zodpovedanie nasledujúcich otázok, ktoré sú súčasťou prieskumu kvality práce s mládežou v regióne Podpoľanie, s cieľom zlepšiť kvalitu poskytovaného záujmového vzdelávania. Prieskum realizuje vybraná skupina aktérov práce s mládežou a je financovaný Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu a mestom Detva.
Za vyjadrenie Vám veľmi pekne ďakujeme.
Pohlavie
muž žena Vek
Organizácia
ZŠ, ZUŠ CVČ Občianske združenie
Dotazník kompetencie úrovne
Vyberte úroveň, ktorá najlepšie zodpovedá rozvinutiu kompetencie:
P.č. | Dotazník | áno | nie |
1. | Mám všeobecné povedomie o oblasti práce s mládežou | áno | nie |
2. | Mám vedomosť o školskom vzdelávacom programe v školských zariadeniach záujmového vzdelávania alebo o výchovno – vzdelávacom programe v organizácii | áno | nie |
3. | Poznám základné metódy a formy vzdelávania mládeže | áno | nie |
4. | Som schopný organizovať a viesť vzdelávacie a výchovné akcie | áno | nie |
5. | Som schopný efektívne riadiť a koordinovať vzdelávacie a výchovné projekty ( od stanovenia cieľov cez samostatnú realizáciu jednotlivých aktivít až po následné hodnotenie výsledkov vzdelávania) | áno | nie |
6. | Bežne využívam základné metódy motivácie, podpory a rozvoja detí a mládeže | áno | nie |
7. | Bežne vytváram ŠVP/VVP / prípadne podobný strategický dokument v oblasti výchovnej a vzdelávacej činnosti organizácie/, zabezpečujem jeho plnenie | áno | nie |
8. | Efektívne plánujem, riadim a vyhodnocujem všetky výchovno – vzdelávacie aktivity organizované pre deti a verejnosť | áno | nie |
9. | Mám rozsiahle teoretické poznatky v oblasti vzdelávania detí, mládeže a dospelých, ktoré viem aplikovať v praxi | áno | nie |
10. | V rámci vzdelávania detí, mládeže a dospelých sa venujem vedeckej, výskumnej, vývojovej alebo publikačnej činnosti | áno | nie |
Znalostný test kompetencie
Vyberte odpovede podľa návodov pri jednotlivých otázkach
P.č. | Test | áno | nie |
1. | Je definícia výchovno-vzdelávacieho programu pravdivá? „ Výchovno- vzdelávací program organizácie pracujúcej s deťmi je dokument, ktorý profiluje organizáciu. Jasne definuje, kto sú jej klienti, čo chce v budúcnosti realizovať za činnosť a z akých zdrojov bude financovaná. VVP určuje, čo bude organizácia robiť, aké ciele chce dosiahnuť, ako bude riadená jej činnosť, aby dosiahla stanovené ciele. VVP predstavuje ucelený propagačný dokument. | áno | nie |
2. | Prečítajte si nasledovnú definíciu a napíšte o aký pojem ide: „ Tento pojem je proces osvojovania si vedomostí, zručnosti a postojov. Tento proces prebieha učením a získavaním skúseností. Výsledkom vzdelávacieho procesu je vzdelanie, čo je systém vedomostí človeka rozvíjajúci jeho poznávacie a praktické činnosti a ovplyvňuje jeho postoje | X | X |
Napíšte jednoslovný názov v jed. čísle : | |||
3. | Je nasledujúca definícia pravdivá : Záujmové vzdelávanie prebieha vedľa hlavných vzdelávacích systémov a obvykle nevedie k získaniu osvedčenia o nadobudnutí nejakého vzdelania. Prevažne sa uskutočňuje v školských zariadeniach pre záujmové vzdelávanie. | pravda | nepravda |
4. | Ktoré prierezové témy sú zahrnuté v rámcovom vzdelávacom programe. Vyberte všetky správne odpovede: | ||
Výchova k mysleniu v európskych a globálnych súvislostiach | áno | nie | |
Mediálna výchova | áno | nie | |
Výchova demokratického občana | áno | nie | |
Osobnostný a sociálny rozvoj | áno | nie | |
Výchova k participácii | áno | nie | |
Enviromentálna výchova | áno | nie | |
Výchova k dobrovoľníctvu | áno | nie | |
Multikultúrna výchova | áno | nie | |
5. | Prečítajte si definíciu vzdelávacieho cieľa a rozhodnite , či je pravdivá: Myšlienkový predpoklad všeobecných výsledkov vzdelávacích aktivít. Výpoveď toho, čo chce pedagóg dosiahnuť. | áno | nie |
6. | Prečítajte si definíciu a rozhodnite, či je pravdivá: Medzi 2 najzákladnejšie metódy motivácie, podpory a rozvoja detí patrí empatia a evaluácia. Empatia je schopnosť vedieť , čo detí chcú a evaluácia je schopnosť zistiť, či sme toho dosiahli. Rešpektovanie týchto dvoch zásad vedie k efektivite pedagogického procesu.“ | áno | nie |
7. | Výchovnovzdelávací program je zjednodušene povedané stanovenie a dosahovanie pedagogických cieľov v práci s mládežou ( čo ich chceme naučiť a ako. Vyberte všetky správne odpovede a označte ich x | ||
a.) | Využíva jedinečné metódy a formy práce s deťmi a mládežou, ktorými sa organizácia vyznačuje | ||
b.) | Je realizovaný interaktívnym spôsobom | ||
c.) | Je v súlade s hodnotami organizácie | ||
d.) | Vedie k výchovným cieľom organizácie | ||
e.) | Je realizovaný len registrovanými členmi organizácie | ||
f.) | Je pre deti zábavou a poučením | ||
g.) | Pripravuje deti orientovať sa v živote | ||
8. | Prečítajte si nasledujúce oblasti a označte x, ktoré z nich môžu byť zahrnuté v preventívnych programoch | ||
a.) | Spolupráca s rodičmi | ||
b.) | Rozširovanie a skvalitňovanie voľno-časových ponúk | ||
c.) | Pôsobenie na verejnú mienku proti negatívnemu javu | ||
d.) | Budovanie pozitívnej klímy v organizácii | ||
e.) | Posilňovanie právneho vedomia | ||
f.) | Informácie o škodlivosti negatívneho javu | ||
g.) | Zvyšovanie sociálnej kompetencie detí a mládeže | ||
9. | Ktoré druhy kompetencií sa uvádzajú ako potrebné pre pracovníka práce s mládežou. Označte ich x | ||
a.) | Motivácia | ||
b.) | Osobnostné | ||
c.) | Odborné | ||
d.) | Všeobecné | ||
e.) | Plánovanie a organizovanie | ||
f.) | Interakcia s ľuďmi | ||
10. | Prečítajte si nasledujúcu definíciu a rozhodnite, ktorá sa týka neformálneho vzdelávania | ||
a.) | Prebieha popri hlavných prúdoch vzdelávania a odbornej prípravy. Uskutočňuje sa prostredníctvom plánovaných činností, pri ktorých je k dispozícii určitý druh podpory vzdelávania, môže zahŕňať programy na výučbu pracovných zručností, programy gramotnosti ... | ||
b.) | Hierarchicky štruktúrovaný a chronologicky nadväzujúci systém, ktorého základné elementy tvoria základné, stredné a vysoké školstvo | ||
c.) | Proces osvojovania si vedomostí, postojov z každodenných skúseností, prebieha v práci, vo voľnom čase, je neorganizované, nesystematické a inštitucionálne nekoordinované |
počet pedagógov: 29
počet detí: 506
riaditeľ:
Mgr. Mária Lešáneková